AgroFórum  

Naspäť   AgroFórum > Fórum ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR > Fórum ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (moderované fórum)
Registrácia FAQ (otázky a odpovede) Zoznam členov Kalendár Hľadaj Dnešné príspevky Označ fóra ako prečítané

Fórum ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (moderované fórum) Tu môžete klásť otázky ministerstvu pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR

Odpovedať
 
Práca s témou Vyhľadávanie v téme
Starý 15-04-2015, 08:44   #1
imrich
člen
 
Registrovaný od: Apr 2015
Príspevky: 2
Počiatočné Ochranné pásmo lesa

Dňa 13.04.2015 som Vám zaslal dopyt ohľadom ochranného pásma lesa.
Dnes som sa dozvedel, že okresný úrad, pozemkový a lesný odbor k žiadosti
o stanovisko podľa §10, zák. č. 326/2005 k umiestneniu stavby v ochrannom pásme lesa vyžaduje súhlasné stanovisko vlastníka, alebo obhospodarovateľa lesného pozemku.
Postupuje okresný úrad v zmysle zákona? Nikde som nenašiel (zákon, atď.), ktorý hovorí o tom že majiteľ (správca) susedného pozemku (lesa) mi môže zakázať stavať, ak splním všetky podmienky stavebného zákona.
Chcem sa ešte spýtať či Vaše stanovisko môžem pokladať za právny výklad
§10, zák. 325/2005, alebo mám postupovať inak.

Ďakujem
imrich je offline   Odpovedať s citovaním
Starý 15-04-2015, 08:57   #2
Odbor komunikácie 1
Moderátor
 
Odbor komunikácie 1's Avatar
 
Registrovaný od: May 2011
Príspevky: 286
Počiatočné Re: Ochranné pásmo lesa

V predmetnom záväznom stanovisku by mal orgán štátnej správy uviesť také podmienky, ktoré zabezpečia ochranu okolitých lesných pozemkov. Pritom tieto podmienky by mali byť v plnom rozsahu premietnuté do stavebného alebo územného rozhodnutia.
Ako príklad, väčšinou okresné úrady uplatňujú podmienku – požiadavku, aby sa hlavná stavba neumiestnila bližšie ako určitá vzdialenosť napr. 25 metrov od hranice lesného pozemku, aby sa na dotknutom pozemku - na navrhovanej stavbe zabezpečili lapače iskier na komínoch a ohniskách a pod. Taktiež sa môžu vyskytnúť podmienky, ktorými sa v súlade s § 33 zákona o lesoch určí povinnosť vykonať také opatrenia, ktorými sa zabráni padaniu stromov, skál a zosuvov z lesných pozemkov, prípadne iné podmienky.

Týmito podmienkami sa chráni les, ale aj majetok na pozemkoch mimo lesa, napr. vzdialenosť pre umiestnenie stavby na susednom pozemku je určená s ohľadom na koreňový systém stromov, výšku stromov, ktorá by v budúcnosti mohla ohroziť stavbu na susednom pozemku a pod.

§ 10 zákona o lesoch, ani iný právny predpis nekonkretizuje, aké podklady má orgán štátnej správy lesného hospodárstva použiť pri vydávaní predmetného záväzného stanoviska. Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR je toho názoru, že ide o samostatnú a osobitnú kompetenciu orgánov štátnej správy lesného hospodárstva.

Orgány štátnej správy môžu v zmysle príslušných ustanovení Ústavy SR konať len v rozsahu, aký im ukladá všeobecne záväzný právny predpis. S ohľadom na skutočnosť, že z § 10 zákona o lesoch nevyplýva pre orgán štátnej správy lesného hospodárstva podmienka rešpektovať stanovisko vlastníka alebo obhospodarovateľa dotknutého lesného pozemku pri vydávaní záväzného stanoviska v zmysle § 10 zákona o lesoch, z uvedeného dôvodu orgán štátnej správy lesného hospodárstva nie je kompetentný svoje záväzné stanovisko viazať na súhlas alebo nesúhlas vlastníka alebo obhospodarovateľa dotknutého lesného pozemku.

Pre úplnosť ešte uvádzame, že rozhodnutie o umiestnení stavby a rozhodnutie o využití územia sú rozhodnutiami vydávanými v zmysle príslušných ustanovení stavebného zákona č. 50/1976 Zb. v znení neskorších predpisov, pričom tieto rozhodnutia sú rozhodnutiami vydávanými postupom podľa zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní.

Stavebný zákon jednoznačne v § 34 a v § 59 konkretizuje, kto je účastníkom konania pri územnom konaní a pri stavebnom konaní.

V územnom konaní o umiestnení stavby, o využívaní územia, o stavebnej uzávere a o ochrannom pásme sú účastníkmi konania aj právnické osoby a fyzické osoby, ktorých vlastnícke alebo iné práva k pozemkom alebo stavbám, ako aj k susedným pozemkom a stavbám vrátane bytov môžu byť rozhodnutím priamo dotknuté. (§ 34 ods. 2)

§ 59 ods. 1 písm. b) Účastníkmi stavebného konania sú
osoby, ktoré majú vlastnícke alebo iné práva k pozemkom a stavbám na nich vrátane susediacich pozemkov a stavieb, ak ich vlastnícke alebo iné práva k týmto pozemkom a stavbám môžu byť stavebným povolením priamo dotknuté
V zmysle uvedeného, vlastník, alebo obhospodarovateľ dotknutých „susediacich“ lesných pozemkov má možnosť uplatniť svoje podmienky a požiadavky k využitiu pozemku v ochrannom pásme lesa, ako riadny účastník konania v rámci konaní vedených podľa stavebného zákona.

K časti Vašej otázky týkajúcej sa či je naše stanovisko možné považovať za „právny výklad“ Vám oznamujeme, že výklad zákona môže robiť iba autor zákona, ktorým je Národná rada SR a súdy, ktorým táto kompetencia vyplýva z osobitných všeobecne záväzných právnych predpisov.

Naposledy upravil Odbor komunikácie 1 : 16-04-2015 o 13:38.
Odbor komunikácie 1 je offline   Odpovedať s citovaním
Odpovedať


Práca s témou Vyhľadávanie v téme
Vyhľadávanie v téme:

Rozšírené hľadanie

Pravidlá prispievania
- nemôžete začať novú tému
- nemôžete odpovedať na príspevky
- nemôžete posielať príspevky s prílohami
- nemôžete upravovať vaše príspevky

vB kód je zapnutý/í
Smajlícizapnutý/í
[IMG] kód je zapnutý/í
HTML kód je vypnutý
Prejdi na


Všetky časové údaje sú vo "svetovom čase" +1 hodiny. Teraz je 19:49.


Fórum používa : vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2006 Agroinštitút Nitra, š.p..