PDA

View Full Version : Nádej sa rodí z bolesti

Mária Kukužová
19-01-2004, 18:57
Vážený pán minister,

chcela by som reagovať na Váš článok z Rožníckych noviniek (16.1.2004) kde sa podrobne zmieňujete o požnohospodárskej výrobe. Tohto roku som sa zapojila aj ja ako SHR do chovu kráv bez trhovej produkcie mlieka. Založila som chov zo 7 kusov, zakúpila som potrebnú požnohospodársku techniku a starala sa o stádo. Bola som si vedomá, že investície sa nevrátia hneď, ale verila som že je to správna vec keď obrábam pôdu zdedenú po rodičoch a že dotácie od štátu mi pomôžu vykryť moje náklady na túto činnosť. Spočiatku to vyzeralo vežmi nádejne a spolupráca s MP RO BB bola dobrá. Vežmi vežké sklamanie mi pripravil však koniec roka. Prisžúbene dotácie mi neboli vyplácané priebežne (nakožko mám iba 7 kusov) ale odložené na vyplatenie ku koncu roka s tým že peniaze na dotáciu podža §6 sú. Väčším chovatežom boli dotácie vyplácané priebežne. Ešte 19.decembra (keď som bola podpisovať dotácie na pôdu) ma pracovníci MP RO BB ubezpečili, že podmienky som splnila.
Prišlo však vežké sklamanie. 5.januára 2004 (prvý pracovný deň v roku) som zistila že dotácie na účte nemám a po telefonickom rozhovore s pracovníčkou MP RO BB som sa dozvedela že dotácie nedostanem nakožko MP RO BB už peniaze nemá. Vraj sa už nedá nič robiť ,lebo financie im boli odobrané ministerstvom v Bratislave. "Mám sa vraj uspokojiť pretože nie som sama a v regióne BB sme ostali vraj 3 drobní SHR, ktorí sme nedostali na dotácie ani korunu" (KBTPM) Spojila som sa s týmito SHR a spolu sme 13.1.2004 naštívili MP SR. Nakožko ste mal zasadnutie v NR SR odporúčili nás na generálneho riaditeža p.Katocsa, kde podala aj písomnú žiadosť o dodatočné vyplatenie dotácií s potvrdením od MP RO BB že som splnila všetky podmienky na vyplatenie dotácií.