PDA

View Full Version : podpora potravinarstva


Elena Jablonicka
19-03-2003, 08:01
Vazeny pan minister,
samostatny agrarny marketingovy odbor /SAMO/ poskytol pred tromi tyzdnami informaciu, ze su pozastavene vsetky planovane aktivity podpory pozitivnej marketingovej komunikacie potravinarskych komodit. Prosíme Vas o uvedenie dovodov tejto situacie.

Viedlo to k negativnym financnym dopadom na nase clenske subjekty, vyplyvajucim z pozastavenia uz zacatych podpornych aktivit. Ako priklad uvadzame projekt svetoveho dna vody, kde aktivity podpory boli naplanovane na zaklade niekolkomesacnej spoluprace s odborom SAMO. Problemy nam boli avizované tiež v oblasti cukroviniek, mlieka a ďalších komodít.
Nase clenske subjekty, ktore zastupujeme sa zaujimaju tiez o to, v akom casovom horizonte Samostatny agrarny marketingovy odbor zacne opatovne fungovat a uskutocnovat podporne aktivity v roku 2003?
Taktiez by bolo vhodne stransparentnit informaciu pre potravinarske odvetvie ako celok, ktore komodity a akymi prostriedkami budu podporovane z prostriedkov vyčlenených odboru SAMO a agentúre IPA v roku 2003?
Uvedene informacie by predisli nazorom, ze niektore komodity su zvyhodnovane na ukor celku, napriek tomu, ze prinos z hladiska pridanej hodnoty maju vsetky odbory potravinarskeho priemyslu.
Z hladiska spotrebitela je vyznamna vyvazena strava a tak osveta kazdej potraviny si zasluzi svoje miesto.

Podla nasho nazoru uvedeny odbor SAMO má pred sebou vežmi významné úlohy , z hladiska zlepsenia situacie verejnej marketingovej podpory a osvety potravinarstva Slovenska. Zviditelnenie jeho planu prace a vyuzitie jeho potencialu vsetkymi potravinarmi uvitame cim skor.
S uctou
Elena Jablonicka,
podpredsednicka Regionalnej potravinarskej komory

Zsolt Simon
09-04-2003, 08:15
Vážená pani Jablonická,

pri stanovovaní priorít investovaných finančných prostriedkov sme zvažovali najakútnejšie potreby požnohospodárov, potravinárov tak z pohžadu rezortu ako i z pohžadu celého národného hospodárstva.
SAMO v rámci Intervenčnej požnohospodárskej agentúry SR, ktorej je súčasťou, v tomto čase nemá k dispozícií finančné prostriedky, ako Vám poskytli informáciu priamo z predmetného odboru, pretože kôli zmene organizačnej štruktúry, nie je zatiaž definitívne uzatvorený rozpočet Intervenčnej požnohospodárskej agentúry SR.
Aktivity spoločného agrárneho marketingu bezpochyby zastávajú stále dôležitejšiu pozíciu pre udržanie jestvujúcich trhových podielov domácich agropotravinárskych výrobkov a získanie nových trhov prostredníctvom pozitívnej komunikácie a propagácie pre jednotlivé komoditné skupiny. Sme si vedomí, že len silný a aktívny agrárny marketing môže priniesť dlhodobo očakávané výsledky v dnešnom konkurenčnom boji, silnejúcom tlaku importovaných potravín ako i tlaku zahraničných obchodných sietí.
Momentálne sú síce pozastavené financované projekty spoločného agrárneho marketingu, avšak hžadáme možnosti riešenia z tejto situácie. Jednak zo zdrojov IPA SR, taktiež spolu financovaním niektorých projektov s podnikatežskými zväzmi a združeniami / podža príkladu okolitých krajín / a v neposlednom rade s využívaním finančných zdrojov na konkrétne projekty pre prístupové krajiny EÚ resp. z ďalších grantov.
O vývoji situácie Vás budem reálne informovať prostredníctvom internetovej stránky MP SR.

S pozdravom
Zsolt Simon, minister pôdohospodárstva SR