PDA

View Full Version : Prispevok na monografiu


Ing.źubica Zaušková,PhD.
04-02-2003, 14:11
Vážený pán minister,

dovožujem si využiť túto ponúknutú formu komunikacie. Pracujem ako odborná asistentka na Fakulte ekológie a environmentalistiky v Banskej Štiavnici.Ukončila som doktorandské štúdium a obhájila som dizertačnú pracu na tému: EKOLOGICKÁ ÚNOSNOSŤ LESNEJ KRAJINY A OCHRANA PôDY V GRAVITAČNOM UZEMÍ VODÁRENSKEJ NADRŽE HRIŇOVÁ V BIOSFÉRICKEJ REZERVÁCII POźANA, ktorú by som rada odpublikovala ako monografiu v skrátenej podobe(66 strán,10fotografií,14 máp). A tak hžadám podporu u inštitúcií,ktoré by podporili jej vydanie finančne,resp. vydavatežsky.
Vzhžadom na to,že aj v budúcnosti sa bude rozvoj verejných vodovodov orientovať na vežkokapacitné zdroje-vodárenské nádrže,tieto si spolu s ich povodiami zaslúžia osobitnú pozornosť. A to aj kvôli nepriaznivému stavu mnohých povodí.Vznikajú problémy súvisiace so znehodnocovaním kvality,obmedzením kvantity a neracionálnym využívaním vodného zdroja.
Povodia vodárenských nádrží u nás sa vyznačujú vysokou lesnatosťou.s prevažujúcim zastúpením hospodárskych lesov( s prvoradou produkčnou funkciou). A tak sa stáva aktuálnou otázka prehodnotenia vhodnosti súčasného využívania lesnej krajiny,ako aj jej miery intenzity s ohžadom na vyššie poslanie povodia vodarenskej nádrže.O to som sa snažila netradičným prístupom v mojej práci,čo ocenili aj moji oponenti.V prípade záujmu,môžem zaslať osnovu monografie ako aj posudky oponentov.
Vzhžadom na to ,že uvedená problematika prináleží do Vášho rezortu,dovolila som si Vás osloviť.

S pozdravom a poďakovaním Zaušková

Zsolt Simon
07-03-2003, 12:43
Vážená pani Zaušková,